Content marketing

Nog een voorbeeld bericht

By 12 november 2017 No Comments

Als je een social media bericht post dan hoort daar natuurlijk ook een goede geschikte afbeelding bij. Afbeeldingen en video’s zijn ontzettend belangrijk. Maar dat hoef ik natuurlijk niet meer uit te leggen. Hierbij krijg je een handig overzicht van alle afmetingen van de veelgebruikte social media platformen. Zo hoef je niet elke keer weer te zoeken welk formaat je moet gebruiken. De formaten worden regelmatig gewijzigd. Dit bericht zal dan ook regelmatig aangepast worden zodat het altijd up-to-date is. Mocht er iets niet kloppen, of mis je en formaat? Laat het dan weten.

Laatste update: september 2017

Facebook

Profielfoto: 180 x 180 px

Omslagfoto: 820 x 312 px
Let op, wordt op smartphones weergegevens met een formaat van 640 x 360 px

TIP: Voor profielfoto’s en omslagfoto’s met teksten of een logo kun je het beste een PNG bestand gebruiken.

Afbeelding: 1200 x 717 px
Afbeelding bij link: 1200 x 627 px
Gedeelde afbeelding: 1200 x 630 px
Afbeelding bij Evenement: 1920 x 1080 px

 

LinkedIn

Profielfoto: 400 x 400 px

Logo bedrijfspagina: 300 x 300 px

Achtergrond afbeelding: 1.536 x 768 px
Let op, het onderste deel van de foto valt weg. Plaats hier dus geen logo’s of teksten.

 

Instagram

Profielfoto: 110 x 110 px
Thumbnails: 161 x 161 px
Tijdlijn afbeelding: 1080 x 1080 px

 

Twitter

Profielfoto: 400 x 400 px
Header afbeelding: 1500 x 500 px
Tijdlijn afbeelding: 440 x 220 px

 

Google+

Profielfoto: 250 x 250 px
Cover afbeelding: 1080 x 608 px
Afbeelding op tijdlijn: 497 x 373 px

 

YouTube

Achtergrondafbeelding van je YouTube kanaal:
2560 x 423 px voor desktop
1855 x 423 px voor tablet
1546 x 423 px voor mobiel
2560 x 1440 px voor tv

Video Uploads: 1280 x 760 px

Profielfoto: 800 x 800 px

 

Heb je hulp nodig?

Wil je meer informatie? Of heb je hulp nodig bij het plaatsen van je social media berichten? Laat het me dan weten. Ik help je graag verder.

Leave a Reply