Online adverteren

Snel en gericht je doelgroep bereiken

Online adverteren is een aantrekkelijke marketingtool. Tegen relatief lage kosten kun je je naamsbekendheid vergoten en het aantal conversies verhogen. Je bereikt op het juiste moment jouw doelgroep. Bijvoorbeeld als ze op zoek zijn naar jouw diensten of producten.

Online adverteren?

Online adverteren is een term voor alle vormen van online advertenties die je kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken. Je kunt hierbij denken aan adverteren in zoekmachines (SEA), zoals Google Ads (voorheen Google Adwords) of Bing Ads. Maar ook aan display advertising en Google Shopping. Een andere effectieve vorm van online adverteren is adverteren op social media, zoals op Facebook, LinkedIn of Instragram. De prijs per advertentie wordt bepaald door kosten per klik (CPC), kosten per duizend weergaven (CPM) of kosten per acquisitie/actie (CPA).

Zoekmachine adverteren (SEA)

De zoekmachine toont je advertentie bij relevante zoekopdrachten van potentiële klanten.

Display advertising

Een display campagne bestaat uit het tonen van ‘banners’ aan een groot en specifiek geselecteerd publiek.

Adverteren op Marktplaats

Marktplaats is een zeer aantrekkelijke website om in beeld te komen met jouw advertenties.

Adverteren op social media

Op social media kan er zeer gericht geadverteerd worden. Denk hierbij aan Facebook, Instagram en LinkedIn.

Google Shopping

Een (extra) verkoopkanaal voor jouw producten, waarbij je alleen betaalt als iemand op jouw product klikt.

Remarketing

Met remarketing kun je bezoekers die twijfelden later nog eens herinneren.

De voordelen van online adverteren

Heel gericht adverteren aan jouw doelgroep
  Perfect meetbaar
  Zelf het budget bepalen

Meer informatie over online adverteren?

Wil je online gaan adverteren? Of ben je benieuwd of je alles uit jouw advertentiecampagne haalt? Ik breng graag de kansen, verwachte resultaten en investeringen voor je in kaart. Geheel vrijblijvend uiteraard.

Vraag advies aan